sobota, 28. marec 2009

Kako pomembno je to?

Alkoholik je bil obseden z alkoholom in jaz sem bila obseden z alkoholikom. Gledala sem ga, opazovala, kontrolirala in si izpolnjevala svojo potrebo po tem, da sem užaljena. Smilila sem se sama sebi, se spravljala v zadrego, bila superiorna, zamerila in bila jezna. To se je dogajalo v dramatičnih obratih in zapolnjevalo moje misli in srce. Čudila sem se, zakaj vztrajam v takšnem izčrpujočem obnašanju in duševnem stanju, ki je samo večalo mojo vsesplošno bedo.

V alanonu sem začela spoznavati, da sta beda in potrtost - včasih zame do neke mere celo znani in udobni - moja izbira. Danes želim uporabljati svojo možnosti izbire, da sem srečna, da se počutim umirjeno in da sem dobre volje.

Eden od mojih priljubljenih načinov kako preobrnem mojo navado je uporaba gesla »Kako pomembno je to?« Zaprem oči in začnem gledati na svojo situacijo s širšega, mogoče celo univerzalnega pogleda. Najprej si predstavljam svoje malo stanovanje, nato svoje mesto. Predstavljam si svojo deželo kot na zemljevidu. Nato pride predme cel svet. Če potrebujem razširim svojo domišljijo na naše osončje in na Mlečno cesto. Pomislim na vsa bitja na tem čudovitem velikem svetu in se vprašam, »Kako pomembno je?« Večji kot postane moj svet, bolj se jaz in moj problem skrčiva. V veličastni shemi stvari je to, s čimer se jaz običajno ukvarjam, nenevarno za obstoj sveta. Ta vizualizacija mi pomaga sprevideti, koliko je neka stvar v resnici pomembna, in tako se lahko sprostim in uživam prijetne stvari v svojem življenju.

Ni komentarjev: